pühapäev, 20. märts 2016

KAISULOOMADE PÄEV JA ÖÖ LASTEAIAS



Esmaspäeval, 14.märtsil tulid kõik Jänkude rühma lapsed lasteaeda, kaasas lemmikkaisukad.







Hommikuringis tutvustas iga laps oma lemmikut kõigile :)
 Mis looma või olendi või asjaga on tegu, kas kaisukal on ka oma nimi? Mismoodi see kaisukas lapse kaisukaks sai? Kui kaisukas jääks ööseks lasteaeda, siis mida võiks ta siin lapse arvates tahta teha?

JOHANNES: Selle looma looduslik nimi on lunn. Nimeks panin ma talle Lunniti ja isa tõi ta mulle välismaalt. Ma ei mäleta täpselt, millal isa ta mulle tõi, aga ta on rohkem kui üks aasta olnud mul. Ma arvan, et mu Lunniti võiks öösel mängida teiste kaisukatega. Ja magada. Loodetavasti ta pahandusi ei tee.
ROBERT: Mul on koer ja ta nimi on Nässu-Nässu. Emme kinkis mulle selle kõige esimesel eelkooli päeval. Ma arvan, et ta võiks öösel mängida teiste kaisukatega siin.
TRISTAN: Minu vanaisa naine tegi selle ja ma sain selle, kui ma olin kaheaastane. Ja ta nimi on Trikivedru ja ta on ahv. Ma arvan, et täidaks öösel mu töövihiku ära.


STEVEN: Ta nimi on Rulli ja ta on koer. Mu vanaema kinkis ta mulle viis aastat tagasi. Ma olin siis kaheaastane. Ta hakkaks lendama öösel võib-olla.

ANDERO: Jõuluvana tõi mulle. Ma arvan, et ma olin siis mingi kolmeaastane. Ta on lammas. Ja ta nimi on Rõõmurull. Ja kui sa paned ta sügavkülma, ta läheb siit seest külmaks. Ja sa saad selle ahju ka panna - ta ei põle ära. Me kutsume teda Rõõmurulliks, aga pärisnimi on üks teine nimi. Sama nimi mis mul - Andero. Aga tal on perekonnanimi ka, tema perekonnanimi on Lambapere. Ma arvan, et ta ronib öösel mu sahtlist välja ja mängib teistega.
OLIVER: See pole päriselt minu kaisukas, aga emme käis Lapimaal ja tõi ta tagasitulekuks Kertule. Ta on põhjapõder. Ma arvan, et ta öösel mängiks teistega ja teeks natukene töövihikut.
MATTIAS: Mul on karu. Mulle kingiti see, kui ma ühene olin. Ta mängiks öösel teistega siin.

KASPER: Ta on Kräps. Ja ta on krabi. Emme ja issi ta minule ostsid. Ma ei mäleta millal. Ta tahab öösel mängida lasteaias.
OLLE: Mul on kaisumõmmi. Kuus aastat tagasi tädi Eve tõi ta mulle. Ma ei mäleta seda. Öösel ta võib mängida teiste laste kaisukatega ja lihtsalt inimeste mänguasjadega. Ja ta koristab kõik asjad ära, kui ta ära mängib. 
RALF: See on minu Mammi. Emma õmbles selle mulle. Emma on minu vanaema. Viieaastane olin, eelmine aasta õmbles. Ta mängib öösel teiste kaisukatega. Ja kui ta mängib, siis ta koristab kõik ise ära ka.
RASMUS: Tema nimi on ka Mammi. Ta on väiksemate silmadega. Minu vanaema Emma tegi selle ja ma aitasin teda ka natuke. Rikol ja Jassul on ka samasugune. Riko sai selle üheaastasena. Mina sain neljaaastasena. Jassu sai ka nelja- või kolmeaastasena. Meie ühel sõbral Adeelel - ühel beebil - on ka roosa samasugune. Minu Mammi võib mängida öösel teiste kaisukatega ja legodega. 
JENS: Kui ma sündisin, siis mu tädi kinkis selle mulle. Ja ta nimi on Brason. See nimi pandi talle poes. Öösel ta võiks näiteks teistes rühmades käia.
KARL KRISTJAN: See ei ole kaisuloom. See on kaisulennuk. See on mu isa toodud. Mu isa sõitis väga kaugele reisile - teise riiki. Ta tõi Inglismaalt selle. Ma sain selle kaks aastat tagasi, 2014. Naljakas on öelda, aga ma kutsun teda muidu reaktiivlennukiks. Ma arvan, et öösel on niimoodi, et paneks mootori käima ja igal pool teeks trikke. Ja pärast käiks maja katusel ja lendaks sealt kõige kiirema hooga alla. Ja siis maandub uuesti mu sahtlisse. Ma arvan, et ta tiivik on liiga lai ja võib kapi alla tõmmata. 
INES: Minul on karu. Ma sain selle oma onult. Ta on meremees ja ta käis Norras. Tema nimi on sama, kust ta on tulnud - ta nimi on Norra. Ta on kaheaastane. Ma arvan, et ma sain ta siis, kui ma viieseks sain. Ma arvan, et kui ta ööseks jääb siia, siis ta teeb väga palju ulakust. Ta kodus mul on juba teinud. Ma jõin vett ja siis ta ajas veeklaasi ümber. 

MIRTEL: See on jänes. Ta nimi on Lotta. Kui ma olin viieaastane, siis emmega ostsime Selverist. Sest ta meeldis mulle. Ma arvan, et ta võiks öösel siin hüpata ja mängida.
MIRIAM: Mul on elevant, kaisuelevant. Ma sain ta jõuludeks. Päriselt elavad elevandid Aafrikas. Ma arvan, et ta joonistaks ja mängiks öösel lasteaias.
SIMONE: See on koer ja ta nimi on Nuusi. Ema kinkis ta mulle. Aga ma ei mäleta, millal. Ma arvan, et ta hauguks lasteaias öösel. Tema lemmiksöök on frikadellisupp ja pelmeenisupp.
MERLIINE: Mina sain ka selle sünnipäevaks, kui mul oli esimene sünnipäev. Ta on hiireke. Ma sain selle ja siis ma enam sellest loobuda ei tahtnud. Ma arvan, et ta käiks vaataks öösel kõik rühmad läbi. Ja joonistaks.
KÄRT: Ma sain selle koera oma naabrilt. Ja see oli mu kõige esimene kaisukas ja ta nimi on Muki. Ma ei mäleta, millal ta selle mulle kinkis. Aga kõigepealt see naaber tõi karu ja koera mõlemad. Ma võtsin endale alguses karu, aga kuna mulle hakkasid koerad nii meeldima, siis ma vahetasin Kaarliga ära. See naabritädi kolis juba ammu ära. Mu kaisukas koristaks öösel oma karvaga kõik põrandad ära. Lükkaks kõik kapid korda ja teeks töövihiku ära. Ja siis veel kui jõuab, siis uudistab koos Merliine ja Jensi kaisukatega kõik teised rühmad läbi. Ta lemmiktoiduks on kondid ja koerapuder. Mina teen seda putru ja krõbinaid armastab ta ka.
REGIINA: Kui mu vend oli veel väike - kaheaastane ja tal oli sünnipäev ja ta hakkas kolmeseks saama, siis ta kutsus ühe sõbra ja siis ta kinkis talle selle päkapiku. Kui ta kasvas juba seitsmeseks, siis ta andis selle mulle. Mu vennal on nüüd üks valge jääkaru kaisus. Ja kui mu kaisupäkapikk jääb ööseks lasteaeda, siis ma arvan, et ta voldib kingitusi. Värvib kõik ära ka.
KAAREL: See on kala. Ma sain selle kaisuka eelmisel aastal Lapimaalt. Me käisime Lapimaal. Ühest mänguasjapoest. Ta nimi on Mullike. Ja tema lemmiksöök on meretaimed ja siis frikadellisupp. Ta sööb öösel kõik kommid ära, mis lasteaias on.

Kaisukate päeval oli lasteaias külas teater...
Siis, kui lapsed saali teatrisse läksid, jäid kaisukad lugemisnurka isekeskis hommikuringi pidama :)

Aga meie enda näidendi - "Kuidas kutsikas koera moodi rääkimise unustas" - proovi võtsid lapsed kõik oma lemmikud pealtvaatajateks kaasa :)

Kaisukad jälgivad, kuidas lapsed "Sabatantsu" tantsivad...


Kaisukad omas elemendis - koos lastega lõunauinakut tegemas :)

Ines läks enne magamist koju - tema kaisukas jäi õpetaja toolil teiste und valvama... :)


















Õhtul, kui lapsed koju läksid, jäidki paljud kaisukad lasteaeda...




Järgmise päeva hommikul avanes meie lugemisnurgas selline vaatepilt:
:)  :)  :)

:)  :)  :)













 


Ilmselt meie rühmajänku oli külalistele öösel pikniku korraldanud :) 

Näksimist oli jäetud ka kaisukate omanikele ja neilegi kaisukatele, kes kodus oma peremeeste-perenaiste kaisus ööbisid :)










Hommikune piknik koos oma armsate kaisukatega:)